Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 6

VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.



Hur blir eleverna medvetna om vad de lärt?

Kan duktiga medieproducenter ge kritiska konsumenter?





Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 5

VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.



Hur påverkar barn och ungdomars medieanvändande på fritiden skola och lärande?

Ungdomar idag växer idag upp i en visuell värld. Visuella uttryck bildar deras referenser och konstruerar deras syn på världen. Hur påverkar det skolan och undervisningen?




Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 4

VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.



Vilka kunskaper behöver lärare i
digital teknik?

Finns det en risk att innehållet
underordnar sig formen?



Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 3

VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.



Vad är mediespecifik kunskap?

Hur ser förhållandet ut mellan produkt och process?





Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 2

VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.


Vad innebär nya medier för bedömning av elevers arbete?

Tar lärare hänsyn till mediets särart vid bedömning? Formuleras kunskapsmål i mediet likväl som i ämnesområdet?






Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 1

VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.



Kräver nya medier en ny pedagogik?

Sker inlärning på annat sätt när vi använder oss av andra medier än det talade och det textburna?





RSS 2.0