Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 6
VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.

Hur blir eleverna medvetna om vad de lärt?
Kan duktiga medieproducenter ge kritiska konsumenter?

Hur blir eleverna medvetna om vad de lärt?
Kan duktiga medieproducenter ge kritiska konsumenter?
Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 5
VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.

Hur påverkar barn och ungdomars medieanvändande på fritiden skola och lärande?
Ungdomar idag växer idag upp i en visuell värld. Visuella uttryck bildar deras referenser och konstruerar deras syn på världen. Hur påverkar det skolan och undervisningen?

Hur påverkar barn och ungdomars medieanvändande på fritiden skola och lärande?
Ungdomar idag växer idag upp i en visuell värld. Visuella uttryck bildar deras referenser och konstruerar deras syn på världen. Hur påverkar det skolan och undervisningen?
Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 4
VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.

Vilka kunskaper behöver lärare i
digital teknik?
Finns det en risk att innehållet
underordnar sig formen?

Vilka kunskaper behöver lärare i
digital teknik?
Finns det en risk att innehållet
underordnar sig formen?
Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 3
VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.

Vad är mediespecifik kunskap?
Hur ser förhållandet ut mellan produkt och process?

Vad är mediespecifik kunskap?
Hur ser förhållandet ut mellan produkt och process?
Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 2
VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.

Vad innebär nya medier för bedömning av elevers arbete?
Tar lärare hänsyn till mediets särart vid bedömning? Formuleras kunskapsmål i mediet likväl som i ämnesområdet?

Vad innebär nya medier för bedömning av elevers arbete?
Tar lärare hänsyn till mediets särart vid bedömning? Formuleras kunskapsmål i mediet likväl som i ämnesområdet?
Film, lärande och ungas skapande. Diskussionsfrågor 1
VÄLKOMMEN ATT DELTA I DISKUSSIONEN. FRÅGORNA KOM TILL I SAMBAND MED DEN NATIONELLA KONFERENSEN "FILM, LÄRANDE OCH UNGAS SKAPANDE" I VÄXJÖ DEN 27-28 NOVEMBER 2008.

Kräver nya medier en ny pedagogik?
Sker inlärning på annat sätt när vi använder oss av andra medier än det talade och det textburna?

Kräver nya medier en ny pedagogik?
Sker inlärning på annat sätt när vi använder oss av andra medier än det talade och det textburna?